2010. április 6., kedd

Az "igazi" moziélmény egri módra


Nagy öröm érte Eger kicsiny városát, beharangozták ugyanis, hogy április 6.-tól az Urániában, a város (egy ideje igencsak elhanyagolt) filmszínházában már 3D-s filmek is vetítésre kerülnek. Az egri önkormányzat volt ugyanis az országban a második, ami mozijának ily módú korszerűsítésére költött pénzt (kerek 35 millió forintot!), így az egyszerű kisvárosi lakos is élvezheti a technika új csodáit anélkül, hogy valamelyik nagyvárosba kellene utaznia, ráadásul mindezt az eddigi 650 Ft-os jegyáron kapja meg.

Elég vonzó ajánlatnak tűnt, az öcsémmel fel is kerekedtünk 6-án (kedden) délután, hogy négy órától megnézzük az Így neveld a sárkányodat című animációs kis szösszenetet 3D-ben. Oda is értünk szépen pénztárnyitáshoz. Az mellékes, hogy pénztár igazából nem is volt, csak egy kis kockás füzetbe irkálták be az érkezők óhaját-sóhaját, ki mikorra szeretne jegyet, stb. (Ilyen ez a full-digitalizált 21. század...) Beálltam a kicsi sorocskába, és már hallottam is, hogy lesz valami gubanc, olyasmik szűrődtek oda hozzám a sor elejéről, hogy "próbálják megcsinálni" meg "kódra várunk" és hasonló gyanús mondatok. Amikor majdnem odaértem a mindenható kockás füzethez, kijött egy bácsi a teremből az előtérbe és tájékoztatott mindenkit, hogy a technikát már nem fogják tudni beállítani négy órára, de még a hat órási vetítés sorsa is kérdéses, merthogy elkavartak valami kódot ímélben, kéremszépen...
Köszönöm, nekem ennyi elég is volt, az öcsémmel elegánsan távoztunk a helyről. Nyilván nincs jogom megkérdőjelezni az itteniek szakértelmét és felkészültségét, nem is akarok bírálni senkit, de ha már egy hete meg van hirdetve, hogy 6-án itt bizony 3D-s vetítés lesz, akkor hogy lehet, hogy a vetítés napján derül ki, hogy valami mégse stimmel? Hmmm?

Mindenesetre nem csalódtam az Urániában, miután volt már úgy, hogy fél órát álltam az előtérben (másokkal együtt) amikor már nyitnia kellett volna a pénztárnak, mégsem nyitott; néztem már úgy filmet a kistermében, hogy a filmből kimaradt egy kocka és a hangja olyan pocsék volt, hogy egy moziból felvett torrent letöltésével is jobban jártam volna; és mit ne mondjak, a látogatottsága sincs különösebben az egekben (ami ezek után nem is csoda).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése