2010. július 8., csütörtök

American McGee's Alice (PC Game)

Már az előző bejegyzés is Alice-szal volt kapcsolatos, gondoltam folytatom ezt a vonalat, lássátok, mivel tengetem unalmasabb napjaimat.


 Ez a (single-player) akció/kalandjáték 2000-ben jelent meg az EA gondozásában. Engem pedig teljesen levett a lábamról.
Már a menübe belépve adja a hangulatot a grafika és a zene. De hogy milyen is ez a hangulat, ahhoz elég megnézni a trailert, és az ember vagy beleszeret, vagy a hideg rázza tőle.
A történet jól átgondolt, szépen kapcsolódik az Alice könyvek történetéhez, lényegében annak kicsavart, kissé brutális folytatása. Találkozunk az eredeti történet szereplőivel (Fakutya, Hernyó, Kalapos, stb.) és néhány új lény is megjelenik. Történetileg nagyon is hasonlít az új Tim Burton-féle Alice Csodaországban filmhez, ugyanis a játék célja itt is a Szívkirálynő zsarnokságának megdöntése és Csodaország felszabadítása. Azt persze szabadon eldönthetjük, hogy a filmbéli, bájos, szőke Alice, vagy a játékban szereplő, fallen angel-re hajazó, gótos csaj jön be jobban...
Az elején említettem, hogy egy 2000-ben piacra dobott játékról beszélünk, a grafika mégis olykor-olykor meghazudtolja a korát, sokkal látványosabb és kidolgozottabb, mint amit egy 10 éves játéktól várna az ember (csodát azért ne várjunk...)

(screenshot)

 Az egész hangulaton (lassan kezdem azt hinni, hogy ebben a játékban az ember a hangulatot szereti leginkább) óriásit dob a zene, ami fokozza az őrültség, a diszharmónia és káosz érzetét.
Ide tartoznak még a jól eltalált szinkronhangok is: az ember egyszerűen élvezettel hallgatja, amikor Fakutya elmondja az instrukciókat. Hallgassátok csak! (3:36-tól) Alice hangja pedig leginkább Emilie Autumn-t juttatja eszembe (ahogy lényegében az egész játék emilis hangulatba hoz).

Lassan, de biztosan haladok előre (nem, azért ennyire nem vagyok béna, a lassúság a kevés játékra szánt idő miatt lép fel), kíváncsi vagyok, mi lesz a játék vége.

Ha pedig végeztem, jöhet végre a várva várt Batman: Arkham Asylum.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése